reklama

Arundhati Royová - Boh maličkostí

Ako vysokoškoláčka čítam veľa kníh, ale zvyčajne sú to rôzne knihy s filozofickou, náboženskou, psychologickou alebo jednoducho povedané odbornou tematikou. Ak človek číta tri roky len takúto literatúru stráca predstavivosť a fantáziu. Nikdy som nemala problém s fantáziou ... mám ju, niekedy si myslím, až priveľmi rozvinutú. V detstve som knižky, doslova a do písmena, úplne hltala. Vedela som sa tak začítať, že som strácala kontakt s realitou. Napríklad ak sa ma niekto niečo pýtal buď som vôbec nereagovala alebo som odpovedala úplne mimo kontext :). Po odchode na vysokú školu som prestala čítať obyčajnú literatúru a pre málosť času som čítavala len knihy, ktoré som potrebovala k štúdiu. Preto som sa pred nejakým časom rozhodla, že začnem opäť čítať beletriu. Prvá kniha, ktorú som náhodne vzala z police v knižnici bola prvotina indickej spisovateľky Arundhati Royovej - Boh maličkostí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Keď som si ju požičiavala nemala som predstavu o čom táto kniha je. Bola prvá, na ktorú mi padol zrak a tak som ju vzala. Vlastne mi nazáležalo na tom, o čom tá kniha je, len nech tam nie sú poznámky pod čiarou.

Predtým, ako som ju začala čítať som si prečítala opis, ktorý je na chrbte knihy a ten ma zaujal ... keď ničím iným aspoň sľuboval "zimomriavky" a "vyrazený dych" :).

Príbeh sa odohráva v Indii a rozpráva o osude jednej indickej rodiny. Je to román, ktorý rozpráva príbeh niekoľkých generácií. Zaujímavý je štýlom jazyka, ktorý je akoby viacgeneračný, podobne ako dej. Raz akoby autorka hovorila ústami dieťaťa a inokedy dospelého človeka. Okrem toho je jazyk miestami až vulgárny ... čo však vôbec neuberá tomuto románu na jeho zaujímavosti. Čitateľ si môže, vďaka podrobnému opisu, s trochou vlastnej fantázie predstaviť úplne všetko, každý opisovaný detail, či už ide o materiálne veci alebo citové.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozprávanie sa neustále točí okolo nejakého veľkého a ťažíveho tajomstva, ktoré vôbec nie je tajomstvom ... alebo jednoduchšie povedané, je to tajomstvo verejné. Čitateľovi je s úplnosťou vysvetlené až na konci celého príbehu, ale počas deja sa s ním neustále potýka a pomaly, kúsok po kúsku, sa mu odhaľuje. Zdôraznená je tiež indická kastovnícka spoločnosť, ktorá vždy funguje a odráža spoločenský život Indov.

Dej opisuje jedna osoba, ktorá akoby bola jednou z aktérov, ale predsa rozpráva o sebe v treťom páde jednotného čísla. Opisuje niekoľko udalostí, ktoré natrvalo zmenili dovtedy pokojný život rodiny a hlavne život dvojčiat, ktoré boli po tých udalostiach rozdelení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jednou z týchto udalostí bola nešťastná smrť ich sesternice, ktorá sa utopila v rozbúrenej rieke. Ich matka sa zaplietla s mužom, ktorý nezodpovedal jej spoločenskému statusu a rodina nato prišla. No a nakoniec to bolo samotné rozdelenie a smrť ich mladej matky.

Opis celého príbehu nie je vlastne ani možný, je tam príliš veľa detailov, ktoré znamenajú veľa. Kto sa však chce odtrhnúť od typickej, tejto dobe známej románovej spisby ... odporúčam prečítať si Boh maličkostí. Určite nesklame svojou extravaganciou a inakosťou.

Jana Drnovská

Jana Drnovská

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Snažím sa pozerať na veci triezvo.Ak sa ma niekto niečo opýta a ja neviem odpovedať,poviem:Neviem.Potom to zisťujem. Zoznam autorových rubrík:  IslamČítam, čítaš, čítame ...Multi-kultiSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu